Prof. Dr. Sebastian Rezat

Professor
33098 Paderborn
- Algebraisches Denken und Zahlbereichserweiterungen
In diesem Bereich entwickle und evaluiere ich Ansätze zum algebraischen Denken in verschiedenen Zahlbereichen.
- Schulbuchforschung
- Schwerpunkt: Nutzung und Wirkung von Mathematikschulbüchern
- interaktive Schulbücher:
- Nutzung und Wirkung von Hilfestellungen und Feedback
- Kooperatives Lernen mit interaktiven Schulbüchern
- traditionelle Schulbücher:
- Nutzung durch Lernende
- sprachliche Aspekte
- Sprachliche Aspekte des Mathematiklernens
- sprachliche Aspekte des Mathematiklernens auf Textebene
- Fachspezifische Genres/Textsorten des Mathematikunterrichts
- Fachspezifische Lesestrategien für mathematische Texte

Miscellaneous |
|
Since 10/2012 |
Paderborn University Full Professor for Mathematics Education |
2009 - 2012 |
Justus-Liebig-University of Giessen Lecturer in Mathematics Education |
04/2011 - 09/2011 |
Paderborn University Visiting Professor |
04/2010 - 09/2010 |
University of Bremen Visiting Professor |
2005 - 2009 |
Justus-Liebig-University of Giessen Research assistant and Ph.D. candidate Title of the Ph.D. Thesis: "Das Mathematikschulbuch als Instrument des Schülers" (The mathematics textbook as an instrument of the student). The Ph.D. thesis was awarded by the German Society of Didactics of Mathematics (GDM). |
2003 - 2005 |
Teacher education college in Detmold / Grabbe-Gymnasium Detmold Teacher trainee in the second phase of teacher education |
1995 - 2002 |
Hochschule für Musik Detmold / University of Bielefeld Studies in the teacher education program for upper secondary level at the Music Conservatory Detmold and the University of Bielefeld. |
Since 10/2012 |
Paderborn University Full Professor for Mathematics Education |
2009 - 2012 |
Justus-Liebig-University of Giessen Lecturer in Mathematics Education |
04/2011 - 09/2011 |
Paderborn University Visiting Professor |
04/2010 - 09/2010 |
University of Bremen Visiting Professor |
2005 - 2009 |
Justus-Liebig-University of Giessen Research assistant and Ph.D. candidate Title of the Ph.D. Thesis: "Das Mathematikschulbuch als Instrument des Schülers" (The mathematics textbook as an instrument of the student). The Ph.D. thesis was awarded by the German Society of Didactics of Mathematics (GDM). |
2003 - 2005 |
Teacher education college in Detmold / Grabbe-Gymnasium Detmold Teacher trainee in the second phase of teacher education |
1995 - 2002 |
Hochschule für Musik Detmold / University of Bielefeld Studies in the teacher education program for upper secondary level at the Music Conservatory Detmold and the University of Bielefeld. |