Pu­bli­ka­ti­o­nen

Mai, T., Feudel, F. & Biehler, R. (2018). Der  Vektorbegriff  an  der  Schnittstelle zwischen  Schule  und  Hochschule. In Kortenkamp, U. & Kuzle, A. (Hrsg.). Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, Band 2 (S. 637-640). Münster. WTM-Verlag.

Mai, T., Feudel, F. & Biehler, R. (2017). A vector is a line segment between two points? - Students’ concept definitions of a vector during the transition from school to university. In Dooley, T. & Gueudet, G. (Hrsg.). Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Dublin, Ireland: DCU Institute of Education and ERME.

Mai, T. & Biehler, R. (2017). Design, conception and realization of an interactive manual for e-learning materials in a mathematical domain. In Göller, R., Biehler, R., Hochmuth, R., Rück, H.-G. (Eds.). Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline – Conference Proceedings. Khdm-report 17-05. Kassel. Universität Kassel.

Mai, T., Biehler, R., Börsch, A. & Colberg, C. (2016). Über die Rolle des Studikurses Mathematik in der Studifinder-Plattform und seine didaktischen Konzepte. Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Band 2 (S. 645-648). Münster. WTM-Verlag. (web)

Börsch, A., Biehler, R. & Mai, T. (2016). Der Studikurs Mathematik NRW - Ein neuer Online-Mathematikvorkurs - Gestaltungsprinzipien am Beispiel linearer Gleichungssysteme. Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Band 1 (S. 177-180). Münster. WTM-Verlag. (web)

Colberg, C., Mai, T., Wilms, D. & Biehler, R. (2016). Studifinder: Developing e-learning materials for the transition from secondary school to university. In Göller, R., Biehler, R., Hochmuth, R., Rück, H.-G. (Eds.). Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline – Conference Proceedings. Khdm-report 17-05 (pp. 466-470). Kassel. Universität Kassel.

Mai, T. & Biehler, R. (2015). eVEMINT – Eine multimediale Unterstützung zum Einstieg in selbstreguliertes Lernen mit digitalen Vorkursmaterialien. Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2 (S. 612-615). Münster. WTM-Verlag.